Τον Μάιο η θεατρική ομάδα του σχολείου μας παρουσίασε σε δική της διασκευή, υπό την καθοδήγηση της συντονίστριας της δράσης κ. Καρολίδου Αθηνάς ΠΕ02, το θεατρικό της έργο « η Δίκη του Θηραμένη» στα τμήματα της Α΄ Λυκείου. Στόχος της δράσης ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές ότι η μελέτη ενός αρχαίου ελληνικού κειμένου δε σταματά στο στάδιο της μετάφρασης αλλά μέσω της βιωματικής μάθησης ανακαλύπτουν το γενικότερο ιστορικό πλαίσιο της εποχής, τη γενικότερη πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη του αρχαίου κόσμου, και τη δυνατότητα μεταφοράς του στη σύγχρονη εποχή και στα σημερινά δεδομένα σε θέματα που αφορούν την δημοκρατία, τη συμμετοχή στα κοινά, τον αλληλοσεβασμό, την αλληλεγγύη, την ενσυναίσθηση.

Αρχικά πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές/τριες συζητήσεις για τη συγγραφή του σεναρίου του θεατρικού που θα παρουσίαζαν με προτάσεις και ιδέες ιδιαίτερα ριζοσπαστικές,. Επικράτησε η άποψη να παρουσιαστεί σε διασκευή δική τους η δίκη του Θηραμένη με προεκτάσεις στη σύγχρονη εποχή, όπου πρόεδρος της Βουλής θα είναι γυναίκα και θα υπάρχουν αναφορές σε σύγχρονα γεγονότα. Η σεναριογράφος, μαθήτρια του Α2, ανέλαβε τη συγγραφή του θεατρικού κειμένου.

Από την ομάδα των εικαστικών η σκηνογράφος, μαθήτρια του Α2, ανέλαβε να δημιουργήσει με τη χρήση λογισμικού μια εντυπωσιακή αφίσα μεγάλων διαστάσεων που αναπαριστά τη συνεδρίαση της βουλής της αρχαίας Αθήνας. Επίσης δημιουργήθηκαν ζωγραφιές που αποτέλεσαν το σκηνικό της παράστασης.

Μετά το πέρας της παρουσίασης του θεατρικού ακολούθησε σχολιασμός- αξιολόγηση από τους μαθητές/τριες της Α΄ Λυκείου για το σενάριο, τη σκηνοθεσία και τους ηθοποιούς. Η δράση ολοκληρώθηκε με καταγραφή των εντυπώσεων και προτάσεων σε ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της δράσης που διανεμήθηκε από την συντονίστρια καθηγήτρια στους μαθητές/τριες.

Προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ο ενθουσιασμός και η προθυμία των μαθητών/τριών όσον αφορά τη συμμετοχή τους στη δράση, την έκφραση των ιδεών τους και την παραγωγή εικαστικού έργου.