Τον Δεκέμβριο του 2022 πραγματοποιήσαμε την πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ τάξης του σχολείου μας με συνοδούς εκπαιδευτικούς τους κ. Καρολίδου, κ. Γκούρμη και κ. Τσελεπίδη.

Στις 02.12.22 το πρωί συγκεντρωθήκαμε όλοι ενθουσιασμένοι στο σχολείο και αναχωρήσαμε για τα σύνορα Ευζώνων. Μετά από μια ευχάριστη διαδρομή  με  σύντομες στάσεις στα DUTY FREE και για φαγητό, φτάσαμε το απόγευμα  στο Βελιγράδι. Αφού ταχτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο, το βράδυ είχαμε μια πρώτη γνωριμία με την πόλη στον πεζόδρομο της οδού Κνεζ Μιχαήλοβα.

Στις 03.12.22 ξεκινήσαμε την περιήγηση στην πρωτεύουσα της Σερβίας. Συγκεκριμένα περάσαμε από το σύμβολο της παλιάς πόλης, το φρούριο Καλεμέγκνταν που είναι χτισμένο στη συμβολή των ποταμών Δούναβη και Σάββα, επίσης  τον Πύργο Nebosja, που ήταν η φυλακή και ο τόπος θανάτου του Ρήγα Φερραίου και τις εκκλησίες Ruzica και Αγία Παρασκευή. Είδαμε την πλατεία Δημοκρατίας, το Εθνικό Θέατρο, το περίφημο αρχοντικό της Πριγκίπισσας Ljubica, το Δημαρχείο και το Κοινοβούλιο.

Τέλος επισκεφθήκαμε το Μνημειακό κέντρο του Τίτο, το Σπίτι των Λουλουδιών όπου θάφτηκε ο Τίτο ο εθνικός ήρωας της Σερβίας. Επίσης ξεναγηθήκαμε στην  Έκθεση με φωτογραφίες, έργα τέχνης, ιστορικά κείμενα, φιλμ.

Στη συνέχεια πήγαμε στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη που είναι αφιερωμένο στους στρατιώτες θύματα του Α΄ παγκοσμίου πολέμου και στον πύργο-παρατηρητήριο Άβαλα όπου θαυμάσαμε τη θέα από ψηλά. Το απόγευμα επισκεφθήκαμε το μεγάλο εμπορικό κέντρο Usche στο Νέο Βελιγράδι.

Την Κυριακή 04.12.22 παρακολουθήσαμε τη θεία λειτουργία στον Άγιο Σάββα, τον μεγαλύτερο Ορθόδοξο ναό των Βαλκανίων. Είδαμε το παλιό ξυλόγλυπτο τέμπλο του ιερού του Αγίου Σάββα και τα εντυπωσιακά  ψηφιδωτά της σερβικής αγιογραφίας.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το  Μουσείο Νίκολα Τέσλα  που βρίσκεται σε κεντρική περιοχή του Βελιγραδίου, όπου παρακολουθήσαμε μια έκθεση μνήμης, ενώ οι μαθητές μας συμμετείχαν και σε μια διαδραστική έκθεση με τρισδιάστατα μοντέλα από τις εφευρέσεις του Τέσλα που αφορούν τον ηλεκτρισμό.

Το μεσημέρι περιηγηθήκαμε στο Εθνικό Ζωολογικό Πάρκο του Βελιγραδίου όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά ζώα παγκοσμίου οικολογικού ενδιαφέροντος όπως τη λευκή τίγρη Περσίας, από τις ελάχιστες που έχουν απομείνει στον πλανήτη, λευκά λιοντάρια κ.α.

Στις 05.12.22 αναχωρήσαμε για την πόλη Νόβισαντ, πρωτεύουσα της Βοϊβοντίνα και 2η μεγαλύτερη πόλη της Σερβίας, ιδιαίτερα γνωστή για το πανεπιστήμιο της. Αρχικά επισκεφτήκαμε την επαρχιακή πόλη Stremsi karlovsi, η οποία απέχει 5 χλμ. από την πόλη και είχαμε την ευκαιρία να δούμε την ιστορική έδρα του Πατριαρχείου και τον καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου. Στην πόλη Νόβισαντ επισκεφθήκαμε την πλατεία Slobodan, τον καθεδρικό ναό, το Δημαρχείο και είχαμε ελεύθερο χρόνο στον κεντρικό πεζόδρομο  και φαγητό σε παραδοσιακή ταβέρνα της περιοχής.

Την 5η ημέρα στις 06.12.22  αναχωρήσαμε για την ιστορική πόλη Νις, που βρίσκεται στις όχθες του ποταμού Νισάβα. Τη μεγαλύτερη πόλη της χώρας και γενέτειρα του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Είχαμε μια σύντομη περιήγηση στην πόλη και ξεκινήσαμε για την επιστροφή.