Στις  10 /11/2021 το 1ο ΓΕΛ Πολίχνης, ως μέλος του Εθνικού Θεματικού Δικτύου «Βιώσιμη πόλη: η πόλη πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία», πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Robotixlab Space που βρίσκεται στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής στη Θεσσαλονίκη.

Τους μαθητές της Α και Β Λυκείου συνόδευσαν η συντονίστρια του προγράμματος κ. Καρολίδου Αθηνά και οι καθηγητές του σχολείου μας κ. Κουτεντάκη Ειρήνη, κ. Πετρίδου Δήμητρα, κ. Καπητανίδης Κων/νος, και κ. Τσελεπίδης Θεόδωρος.

Στόχος του προγράμματος ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές πως η Εκπαιδευτική Ρομποτική, πέρα από την ανάπτυξη ψηφιακών κατασκευαστικών (με 3D design και 3D printing) και προγραμματιστικών δεξιοτήτων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέσο ανάπτυξης της περιβαλλοντικής συνείδησης. Να κατανοήσουν επίσης πως τα ρομπότ συνεργάζονται με τους ανθρώπους και τους αντικαθιστούν στην εκτέλεση διαφόρων εργασιών ακόμη και σε κοπιαστικές δραστηριότητες που αφορούν το περιβάλλον. Τέλος να προβληματιστούν για το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων.

Ταυτόχρονα, μέσα από τις βιωματικές δραστηριότητες, αναπτύχθηκε η ομαδοσυνεργατικότητα, η αναλυτική και δημιουργική σκέψη, η επικοινωνία και η εξοικείωση με την τεχνολογία.

Στο πρώτο μέρος του προγράμματος οι μαθητές, μέσω μιας διαδραστικής παρουσίασης της ρομποτικής από τους υπεύθυνους του Robotixlab Space, κατανόησαν τη χρήση της στην καθημερινότητά μας αλλά και στο κοντινό μέλλον. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε πως μέσω του παιχνιδιού οι μαθητές μας κατανόησαν με βιωματικό τρόπο τις δυνατότητες της Ρομποτικής και της Τεχνολογίας.

Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος  οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες συμμετείχαν σε ένα εργαστήριο όπου έπρεπε να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν ρομπότ που θα το χρησιμοποιήσουν για τον καθαρισμό ενός αστικού πάρκου. Τα παιδιά συνειδητοποιούν πως η ρομποτική χρησιμεύει ακόμη και για την επίλυση προβλημάτων που μπορεί να αφορούν την οικολογία και το περιβάλλον, τις σύγχρονες πόλεις, τις καθημερινές μας συνήθειες, την πράσινη ενέργεια, κ.α.

Μόλις ολοκλήρωναν την κατασκευή και τον προγραμματισμό κάθε ρομποτικής εφαρμογής δοκίμαζαν με ανυπομονησία τη λειτουργία της. Όταν κατάφερναν να κάνουν το ρομπότ τους να έχει τη συμπεριφορά που αυτοί ήθελαν, δηλαδή να κινείται πάνω σε μία λευκή επιφάνεια, που αναπαριστά ένα πάρκο, ανιχνεύοντας τη διαδρομή και συλλέγοντας τα σκουπίδια που συναντά και να σταματάει όταν ακουμπούσε τη μαύρη γραμμή που αποτελούσε τα όρια του πάρκου – χαιρόντουσαν, και προχωρούσαν στην επόμενη πρόκληση.

Στόχος του Σχολείου μας είναι, αν μας το επιτρέψει και η πανδημία, να ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες επιμορφωτικές επισκέψεις στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού μας προγράμματος.